zaterdag 12 november 2011

Vogeltaartje

Ik kon een paar dagen niet haken
omdat ik een plakje van mijn duim had afgesneden
-AUW-
Dus bedacht ik dat ik wel even een vogeltaartje kon maken:




Je maakt ze zo:
Nodig: Een lege wegwerp puddingvorm,
nieuw frituurvet (dus geen gebruikte)
vogelvoer, allerlei dingen uit de natuur;
besjes, rozebottels, bramen, etc.



Je smelt het frituurvet op een klein pitje,
laat het een beetje afkoelen en
roert er dan het vogelvoer door.
Dan giet je een klein laagje in de
puddingvorm. Dit laat je een beetje stollen.
Daarna herhaal je dit steeds totdat de vorm vol is.
Je zet de (afgekoelde) vorm nog
een nachtje in de koelkast, haalt dan
de vorm eraf en versierd het taartje met
de bessen, bramen, etc.


Nu staat hij in onze tuin; zodra ik een vogel zie smullen 
maak ik nog een foto, oké?





14 opmerkingen:

  1. Nu verwen je niet alleen je volgers met iets creatiefs, maar ook de vogels! Heb je weer super gedaan, ziet er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig taartje en ik ben ook wel heel benieuwd naar de vogels, genietend van je taart. Succes met je duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Mijn spullen heb ik ook al gekocht, klaar om dit weekeind te maken. Wat zullen de vogels smullen!

    Liefs
    Melanie
    www.ma-de-by-me.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Auw auw, doe je voorzichtig? Mooi taartje en staat gezellig buiten!
    Ik ben warempel ook al aan het haken :)
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geluksvogels die bij dat taartje landen :-)

    Ziet er prachtig uit en vermoed dat het de vogeltjes heerlijk zal smaken!

    Leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. BIjna zonde om de vogels ervan te laten eten.
    Een paar hongerige spreeuwen hahaha en weg taart.
    Maar hij is leuk gelukt en ben benieuwd hoe lang het duurt voor de vogels er erg in hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A jakkes, dat zal zeer gedaan hebben.. en meestal blijft het nog een tijdje gevoelig.
    Maar wat je nu gemaakt hebt is zeker net zo mooi als je haakwerk; meteen een schitterende tuindecoratie!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er feestelijk uit en de vogels die boffen maar!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk gemaakt, daar zullen de vogels wel lekker van smullen, het ziet er uitnodigend uit. Hoop voor je dat je duim weer snel kan gebruiken!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ai! Een plakje van je duim, auw!
    Maar je hebt wel weer een leuk taartje gemaakt! Je maakt echt leuke dingen, een heerlijke inspiratie!! Dank je! Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, zullen de vogeltjes vast erg blij mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig idee! Bedankt voor de uitleg.
    Dit moet ik ooit ook eens proberen te maken.
    Ik ben wel benieuwd of de vogeltjes ervan gaan smullen. Het ziet er alvast super uit. Als ik een vogeltje was, zou ik het wel weten. :D

    Liefs, Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, hartstikke leuk.
    Ik heb ook zo heerlijk veel vogels in de tuin, dus ik denk dat ik je ideetje snel een keer ook ga maken.

    Groetjes,
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superleuk die vogeltaart. Ik wil hem ook graag zelf proberen te maken. Maar waar koop je die wegwerppuddingvorm?
    Bedankt voor je antwoord.
    Groetjes van Rommy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...